سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

نحوه تهيه لاته در خانه بدون دستگاه اسپرسو

۶۳ بازديد

ما قهوه يخ زده خود را در تابستان دوست داريم ، اما پاييز و زمستان متعلق به لاته است. ما دوست داريم در يك روز سرد و با آب داغ ، كركوچيني و كتاني بپوشيم. اما يك لات فقط نبايد يك كافي شاپ باشد. حتي بدون داشتن يك دستگاه اسپرسو ، يك شير خشك و يا ساير اسباب بازي هاي تجارت ، مي توانيد يك لاته بسيار مناسب و مناسب را در خانه درست كنيد - و بله ، اين يك كلاه زيبا از فوم خواهد بود.

چگونه مي توانيم اين كار را انجام دهيم وقتي مي خواهيم يك لاته در خانه ، صبح ها و يا با يك دوست مهمان در خانه بخوريم.

تفاوت بين لاته و كاپوچينو چيست؟

لاته نوشيدني قهوه اي است كه به طور معمول با اسپرسو ، شير بخارپز و كف شير تهيه مي شود.
     كاپوچينو بسيار شبيه است ، اما درصد بيشتري از شير كف شده را به شير بخارپز اختصاص مي دهد.
     يك ماكياتو هيچ شير بخارپز اضافه شده به اسپرسو ندارد ، اما كمي درپوش كف شير است.
     كافه au lait فقط شير بخار پز گرم اضافه شده به قهوه (گاهي اسپرسو) و فوم ندارد.

همه اين نوشيدني هاي كافي شاپ در واقع در زنجيره اي قرار دارند. يك كاپوچينو بسيار مرطوب و خيس با مقدار زيادي شير بخارپز به داخل قله لات مي رود ، و آنچه كه يك نوار قهوه به آن نوعي كاپوچينو مي نامد ممكن است واقعاً يك جلبك دريايي در جاهاي ديگر باشد.

نكته اين است كه ، نسبت اسپرسو ، شير گرم و فوم شير همه مي تواند مطابق ميل دقيق شما هنگام تهيه يك نوشيدني در خانه تنظيم شود و مي توانيد آن را هر آنچه دوست داريد در حريم خصوصي آشپزخانه خود بناميد.

در مورد اسپرسو چطور؟

موردي كه در مورد همه نوشيدني هاي بالا رايج است اسپرسو است ، كه قهوه است كه تحت فشار بخار دم مي شود و باعث مي شود آب از طريق قهوه ها مجبور شود. بسيار شديد ، روغني و غني است و اين ويژگي ها ميزان شير مورد استفاده در اين نوشيدني ها را متعادل مي كند. اضافه كردن شير بخارپز به قهوه به سبك ضعيف آمريكايي ، طعم و تجربه واقعي يك لاته يا كاپوچينو را به شما منتقل نمي كند.

البته اگر يك ست اسپرسو در خانه داريد ، عالي! و اگر دستگاه اسپرسو يك لمسي مانند Nespresso داريد ، مي توانيد از آن براي ايجاد نوشيدني هايي مانند اين نيز استفاده كنيد. اما به شخصه ، من از قهوه فوق العاده قوي از Aeropress استفاده مي كنم ، كه براي من تعادل خوبي بين هزينه و كيفيت ارائه مي دهد. قهوه باعث مي شود قهوه به اندازه كافي قوي باشد كه تقريبا (نه كاملاً!) آن را اسپرسو بنامند ، اما هزينه اي زيادي ندارد يا براي استفاده به مهارت فني احتياج دارد.

مي توانيد اطلاعات بيشتر در مورد Aeropress را در اينجا مشاهده كنيد:

اگر سازنده اسپرسو ، نسپرسو يا Aeropress نداريد ، پس اين قهوه را با قهوه بسيار دم كرده امتحان كنيد.
فوم شير چيست؟

اين درست است - براي تهيه شير خزدار در خانه نيازي به كفگير فانتزي نداريد! ساختن آن در مايكروويو واقعاً آسان است. تمام كاري كه شما انجام مي دهيد اين است كه شير بدون چربي يا 2٪ شير را در يك ظرف مربا تا زماني كه كف كند ، تكان دهيد ، درب آن را بگيريد و چند ثانيه آنرا مايكروويو كنيد. شما قاشق مرباخوري كف ، به همراه شير گرم را براي ريختن در لاتن دريافت مي كنيد.

ما در مورد چگونگي انجام اين كار در زير توضيح مي دهيم. همچنين مي توانيد آن را مرحله به مرحله در اينجا مشاهده كنيد:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.