پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

نحوه بسته بندي قهوه چگونه است ؟

۵۹ بازديد

بعد از جمع آوري حبوبات قهوه سبز ، به مرحله بسته بندي و حمل قهوه مي رسيم. كيسه هاي لوبياي قهوه سبز سپس به كارخانه هايي ارسال مي شوند كه قهوه در آن بو داده شده است. و پس از بسته بندي نهايي قهوه بو داده شده به فروشگاه ها ارسال مي شود و سپس به كافه ها تحويل داده مي شود.
اهميت بسته بندي قهوه در انبارها



با اين حال ، ما فكر مي كنيم كه كيفيت قهوه فقط در ويژگي هاي خاص گونه ها يا روش مرتب سازي و مرتب سازي نهفته است. اما بسته بندي و حمل قهوه به ساير كشورها و نحوه ارسال آن به فروشگاه ها نيز حائز اهميت است. در حقيقت ، اگر دانه هاي قهوه به درستي ذخيره نشده يا در مرحله اوليه ذخيره نشود. رطوبت زيادي را به خود جذب مي كند و تأثير نامطلوب بر طعم ، مزه و كيفيت قهوه مي گذارد.
رطوبت مناسب براي انبارهاي قهوه

طبق معيارهاي رطوبت اتاقهايي كه دانه هاي قهوه براي استراحت قرار مي گيرند. بايد كمتر از 50٪ باشد.

    اهميت بسته بندي قهوه در انبارها
    بسته بندي قهوه

بسته بندي سبز و بسته بندي قهوه

لوبياي سبز به كيسه هاي 60 كيلوگرمي استاندارد ساخته شده از الياف جوت طبيعي و سيزال منتقل مي شود تا از ورود رطوبت بيش از حد در كيف جلوگيري شود. ميزان رطوبت محصول در اين مرحله 11 تا 12 درصد است.

محافظت در برابر عوامل خارجي مانند رطوبت ، گرما و نور خورشيد باعث افزايش ماندگاري محصول يا تاريخ انقضاء محصول مي شود. بسته بندي مناسب با الياف مذكور از اكسيداسيون سريع محصول جلوگيري كرده و در نتيجه عمر دانه هاي قهوه را افزايش مي دهد.

انواع خاصي از قهوه همچنين در انواع خاصي از پلاستيك كه در كيسه هاي كنف قرار مي گيرند استفاده مي شود. اين پلاستيك ها با نوار پلاستيكي بسته شده يا به صورت فشرده شده بسته مي شوند تا هواي داخل پلاستيك ها قبل از بسته شدن از كيسه خارج شوند.
سيزال چيست؟

نام sisal از گياهاني به نام Agave sisalana گرفته شده است. كيسه هاي قهوه از فيبر اين گياه تهيه مي شود. استحكام كششي و سختي بالا از ويژگي هاي الياف اين گياه است كه آن را براي چنين كاربردهايي مناسب مي كند. اين گياه در كشورهاي توليد كننده قهوه مانند برزيل ، اكوادور ، كنيا ، كلمبيا ، السالوادور ، هائيتي ، ماداگاسكار و ديگران رشد مي كند.
حمل قهوه به كشورهاي ديگر و تحويل محصول

كيسه هاي بسته بندي شده در ظروف تهويه مطبوع با رطوبت كم قرار مي گيرند. آنها از طريق دريا يا از طريق مسيرهاي مختلف به بازار منتقل مي شوند. حتي مي توان با ظروف بزرگ كانتينر شده مجهز به يك ظرف تهويه بزرگ حمل و نقل كرد.

مزيت حمل و نقل با يك ظرف در اين است كه تهيه و تهيه كيسه هاي قهوه هزينه اي ندارد. به اين ترتيب ، حجم زيادي از دانه هاي قهوه سبز به طور خودكار داخل ظرف يا از آن خارج مي شود. اين امر همچنين هزينه‌هاي انساني را از بين خواهد برد. با اين حال بايد در نظر داشت كه اين فقط براي سازندگان قهوه و شركت هاي بزرگ است كه فضاي كافي براي اهدا كنندگان سبز دارند.

اكنون كه دانه هاي قهوه سبز به كارخانه هاي برشته رسيده اند. در اينجا فرآيند بو دادن بر روي دانه ها انجام مي شود. و اين بار قهوه بو داده در بسته هاي كوچكتر بسته شده و وارد كافه ها و حتي خانه ها مي شود.
ايده بسته بندي قهوه

در اينجا چند تصوير از طرح هاي مختلف براي قهوه بسته بندي شده ارائه شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.