پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

7 واكنش اصلي كاربران در شبكه هاي اجتماعي نسبت به ويروس كرونا چه چيزي هستند؟

۶۴ بازديد

ويروس كرونا به عنوان يكي از مهم ترين بيماري هاي فراگير در دهه اخير بازتاب هاي گسترده اي را در تمامي رسانه هاي عمومي و شبكه هاي اجتماعي داشته است. اين ويروس كه قدرت انتشار و گسترش بالايي دارد بيش از 80 كشور را درجهان را درگير كرده است . هم اكنون تعداد مبتلايان به اين ويروس در سراسر جهان به مرز 100 هزار نفر رسيده است.

كرونا مانند بسياري شرايط ديگر هم مي تواند يك تهديد باشد و هم يك فرصت! بنابراين نحوه استفاده از اين مساله به نگرش و توانمندي هاي ما بستگي دارد. شيوه برخورد با كرونا زماني اهميت پيدا مي كند كه صاحب يك كسب و كار باشيم. با توجه به اينكه كرونا باعث تعطيل شدن و ضرر رساني به بسياري از كسب و كارها شده است اما در اين ميان نيز مشاغلي وجود دارند كه توانستند اوضاع را به نفع خود تغيير دهند.

براي اينكه ببينم با كرونا بايد چگونه برخورد كرد شما را به بررسي 7 واكنش اصلي كاربران در اينستاگرام جلب مي كنم. اين واكنش ها را بشناسيد و براي افزايش فالوور و بالا بردن فروش خود در اينستاگرام استفاده كنيد.

1- قهرمان خود و ديگران باشيم

بيش ترين بازتاب هايي كه در شبكه هاي اجتماعي نسبت به ويروس كرونا شده است مربوط به آگاه سازي عمومي درباره رعايت بهداشت فردي مي باشد. طبق اعلام سازمان جهاني بهداشت، در حال حاضر، تنها راه دفاع با اين ويروس فراگير، رعايت بهداشت براي جلوگيري از ابتلا يا انتقال آن به ديگران مي باشد.

تمامي كاربران تلاش كرده اند با توجه به موقعيت هايي كه براي همه مشترك مي باشد، توصيه ها و الگوريتم هايي براي رعايت موارد بهداشتي منتشر كنند. در زير مي توانيد چند نمونه از اين توصيه ها را ببينيد.

كرونا در شبكه هاي اجتماعي

2- قهرمانان واقعي اين روزها

دسته دوم واكنش هايي كه اين روزها به شدت رايج است مربوط به قدرداني از زحمات كادر پزشكي و كساني كه در اين پروسه دخيل هستند، مي شود. همه روزه عكس ها و فيلم هايي از سختي ها و زحمت هاي اين افراد منتشر مي شود و مردم به قدرداني از زحمات آنان مي پردازند.

هم چنين مرگ چندين پرستار به دليل ابتلا به كرونا، بازتاب گسترده اي در ميان مردم داشت و هر كسي با انتشار كردن گوشه اي از خاطرات و عكس هاي آنان، همدلي گسترده اي با خانواده آنان و ساير كادر پزشكي كردند.

كرونا در شبكه هاي اجتماعي

3- اعضاي يك پيكر

شرايط نيمه تعطيل اين روزها و قرنطينه هاي خانگي باعث شده است از طرفي هم بسياري از مشاغل دچار زيان شوند و هم افرادي كه در منزل مانده اند دچار اختلال گردند. در چنين شرايطي بسياري از هم وطنان اثبات كردند كه اعضاي يك پيكر هستند و در شرايط سخت در كنار هم مي مانند.

بسياري از افراد سعي كرده اند با توجه به موقعيت و فراخور توانايي هاي شان براي بهبود اين شرايط گام مثبتي بردارند. در زير مي توانيد نمونه اي از اين اقدامات ارزشمند را ببينيد.

كرونا در اينستاگرام

4- به ما اعتماد كنيد

دسته ديگر از واكنش ها مربوط به مشاغل مي باشد. گفتيم بسياري از پيج هاي فروش و خدمت رساني، شرايط ويژه اي را براي كاربران فراهم آورده اند تا خدمت اندكي به مردم كنند. اما علاوه بر اين، بسياري از مشاغل با انتشار ويديوهايي از محيط كار و انجام سفارشات نشان دادند كه اصول بهداشتي براي جلوگيري از ابتلاي افراد به كرونا، در اين سيستم انجام مي شود.

مراحل آماده سازي و تهيه، نحوه رعايت اصول بهداشتي پرسنل، نحوه پرداخت، تب سنجي اعضا، ضد عفوني كردن سطوح و حتي مشتريان از جمله مطالبي است كه به وضوح در پيج هاي مربوط به مشاغل ديده مي شود.

علاوه بر اين، بسياري از برندها، تهديد را تبديل به فرصت كرده اند و محصولاتي كه در اين روزها مطمئن تر و كاربردي تر هستند را معرفي مي كنند. شما به عنوان يك شاغل، در روزهاي كرونايي چه كاري انجام داده ايد؟

واكنش ها در شبكه هاي اجتماعي به كرونا

5- جنگ در جبهه هاي كرونايي

شيوع كرونا و آماري كه از حاشيه آن منتشر مي شود مانند هر پديده ديگري، موضوع مناسبي براي اظهار نظرهاي سياسي و انتقادي است. در صفحات مجازي به كرات مي توانيد اين جهت گيري هاي سياسي را مشاهده كنيد.

مانند هر بحث سياسي جبهه گيري هاي موافق و مخالف درباره اين موضوع ديده مي شود. عده اي عملكرد دولت را براي كنترل كرونا و دسترسي مردم به مواد بهداشتي  انتقاد مي كنند. اما عده اي ديگر، اين بازخورد منفي در رسانه هاي اجتماعي، را حاصل جوسازي بر عليه نظام و شكستن اعتماد مردم توسط آن ها مي دانند.

عده اي نيز گام خود را فراتر برده و درباره چين و آمريكا گمانه زني مي كنند. گماني زني هايي درباره اينكه كرونا يك سلاح بيولوژيكي است كه مصلحت هاي سياسي را دنبال مي كند. اين بار نيز عده اي فكر مي كنند اين سلاح براي چين و با هدف ضربه زدن به اقتصاد آن ساخته شده است. اما دسته ديگر تصور مي كنند اين كار توسط خود چين و براي در دست گرفتن شركت هاي سرمايه گذار در چين است.

واكنش به كرونا در شبكه هاي اجتماعي

6- جمال زاده در روزهاي كرونايي

پايه ثابت و بدون چراي همه اتفاقات در ايران، طنز است. فرقي نمي كند اين اتفاقات چه ماهيتي دارد. همواره سيلي از طنزهاي كلامي و تصويري وجود دارد كه متناسب با موقعيت و شرايط جديد در شبكه هاي اجتماعي بازتاب مي شوند. شيوع ويروس كرونا و حوادث پيرامون آن، نيز از اين اصل مستثني نبوده اند. اين طنزها گاها حقايق تلخ سياسي و اجتماعي را با خود همراه دارند كه پس از خنده به آن، كاربران را به فكر فرو مي برد. در تصوير زير مي توانيد نمونه اي از طنزهاي منتشر شده در اين باره را ببينيد.

7- خنده بر هر درد بي درمان دوا نيست

با توجه به سيل عظيم نگراني و ناراحتي هايي كه درباره شيوع كرونا و آمار مرگ و مير آن در سراسر جهان به گوش مي رسد كمپيني براي مبارزه با اخبارهاي بد در اينستاگرام و ساير شبكه هاي اجتماعي به راه افتاده است. چالش خنده كمپيني ست كه تلاش مي كند در اين روزهاي سخت، براي لحظاتي شخص ناراحتي و موج هاي منفي را از خود دور كند و به چيزهاي خوب و اميدواركننده بينديشد.

طبق آزمايشات و بررسي هاي روان شناسي و پزشكي، مغز گول مي خورد. يعني شما مي توانيد با تظاهر كردن به چيزي كه واقعيت ندارد مغز خود را فريب دهيد. فراموش نكنيد ترس و نگراني يكي از عوامل مهم در تضعيف سيستم ايمني بدن مي باشد كه اين روزها بسيار اهميت دارد.

در واقع چالش لبخند يك نوع فريب مغز در راستاي امواج منفي منتشر شده در اين روزهاي بيماري است. اگر چه اين چالش نيز، مخالفت هايي با خود همراه داشته است و آن را نوعي سرپوش بر روزهاي سخت مي دانند اما بسياري از كاربران اين چالش را مفيد مي دانند و از آن حمايت مي كنند.

كرونا و سبك خريد مردم

شيوع ويروس كرونا در سراسر جهان باعث تغييرات بزرگي در روابط اجتماعي و اقتصادي مردم شد. فاصله گذاري هاي اجتماعي و قرنطينه خانگي براي جلوگيري از شيوع باعث شد بسياري از مردم در خانه ها بمانند و حتي خريدهاي خود را به صورت غير حضوري انجام دهند. اين اتفاق سبب شد حجم خريدهاي اينترنتي و آنلاين به شدت افزايش پيدا كند. شما را به آمارهاي زير كه گوشه اي از تاثير كرونا بر خريدهاي اينترنتي را نشان مي دهد جلب مي كنيم:

افزايش 52 درصدي خريدهاي آنلاين تا اسفند 98

افزايش 81 درصدي خريدهاي اينترنتي در يكي از استان هاي كشور

افزايش بسته هاي پستي از هفت هزار بسته پيش از كرونا به 13 هزار بسته در فروردين ماه 99

افزايش 13 درصدي خريد هاي آنلاين در سراسر جهان نسبت به سال گذشته

كرونا بر روي كسب و كارهاي مختلف چه تاثيري داشته است؟

روي آوردن مردم به خريدهاي آنلاين و غير حضوري باعث شده است كسب و كارها نيز به سمت خدمات غير حضوري جلب شوند. در اين بين كسب و كارهاي مختلف تلاش كرده اند حضور فعالي در شبكه هاي اجتماعي مانند اينستاگرام، تلگرام، واتساپ و يا اپليكيشن هايي مانند اسنپ داشته باشند.

كسب و كارهاي فعال در زمينه رستوران ها، محصولات نيمه آماده براي خدمت رساني به مشتريان تدارك ديده اند. ساير كسب و كارها نيز براي افزايش فروش خود، پيك و يا هزينه ارسال رايگان در نظر گرفته اند.

با شيوع كرونا افراد انرژي بيش تري بر روي اينستاگرام گذاشته اند و تلاش مي كنند افزايش فالوور فعال داشته باشند. تلاش براي رفتن به اكسپلور اينستاگرام، انجام تبليغات و برگزاري مسابقات مختلف از مهم ترين اقدامات كسب و كارهاي مختلف در اينستاگرام است.

در دوران كرونا ما چه كار كنيم ؟

شما نيز بايد به فكر بهبود پيج اينستاگرام خود باشيد. براي اين كار انجام پيشنهادات زير توصيه مي شود:

1- بودجه مخصوصي براي انجام تبليغات و يا برگزاري مسابقات در نظر بگيريد.

2- با پيج هايي كه به نظر مي رسد براي شما مفيد است تبادل كنيد.

3- به فكر يك قالب يا تم خوب براي پست هاي پيج اينستاگرام باشيد

بيشتر بخوانيد: 12 طرح بندي layout براي اينستاگرام به همراه مثال تصويري

4- عكس هاي حرفه اي تر بگيريد. براي اين كار نياز نيست حتما يك دوربين حرفه اي داشته باشيد. بلكه ايجاد يك پس زمينه مناسب، استفاده از نور مناسب و هم چنين بهره بردن از هارموني مختلف رنگ ها مي تواند عكس هاي حرفه اي تري را به شما بدهد.

5- در صورتي كه لازم است خريد فالوور انجام دهيد. فالوجت به عنوان معتبرترين سايت خريد فالوور، در خدمت شماست. براي مشاهده خدمات ما مي توانيد بر روي لينك مربوطه ضربه بزنيد.

6- مخاطبين خود را به افزايش تعامل تشويق كنيد.

7- از ابزارهاي نظرسنجي، پرسش و سايز گزينه هاي تعاملي استوري بيش تر استفاده كنيد.

8- درباره اينستاگرام، نحوه كار كردن با آن و شيوه هاي افزايش فالوور واقعي بيشتر بخوانيد.

9- در اينستاگرام بيش تر حضور داشته باشيد و پرسش هاي افراد را در كم ترين زمان و بيش ترين دقت جواب بدهيد.

10- براي خريد آنلاين، اعتماد مردم را جلب كنيد و به آن ها كمك كنيد تا بهترين خريد را داشته باشند. اين كار مي تواند با گذاشتن قيمت ها، سايز بندي، نحوه انتخاب سايز و بسياري پارامترهاي ديگر مهيا شود.

شما در روزهاي كرونايي چه مي كنيد؟ واكنش شما به اين بيماري در صفحات اجتماعي تان چگونه بوده است؟ اين روز ها با همه تلخي و نگراني هاي خود، فرصت خوبي براي انجام كارهايي است كه شايد كم تر فرصت كنيد به آن ها رسيدگي كنيد.

اگر سامان دهي به صفحات اينستاگرامي تان يكي از كارهايي ست كه دوست داريد در اين روزها انجام دهيد با پشتيباني فالوجت مرجع تخصصي خريد فالوور تماس بگيريد.

“با آزوي سلامتي شما از كرونا و هر بيماري ديگر”

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.